FAQ

Reparerer dere sko?

Ja, det er nettopp det vi gjør! Omsåling, flikking, søm, glidelås, lapping, liming, blokking, vedlikehold, og mye mere. Også på klær, vesker og annet lærgods. Bare besøk oss med tingen slik at vi kan gjøre en håndfast og profesjonell vurdering.

Anbefaler å se på vår prisliste for en kort oversikt over våre basistjenester: PRISLISTE

Har dere skredder?

Ja, det har vi! I tillegg til våre skomakertjenester tilbyr vi en rekke tjenester innen reparasjon, søm og tilpasning på finere tekstil. Vår prisliste gir en oversikt over tjenestene våre: PRISLISTE

Trenger jeg å ta med begge skoene?

Ja, alltid! Vi ønsker å vurdere helheten på paret slik at vi er sikre på at reparasjonen blir lønnsom og langsiktig. Noen reparasjoner (spesielt såling og flikking) tilbys kun parvis. Fra tidligere erfaringer er det best å la oss vurdere hele paret da vi har et profesjonelt øye for å finne mangler som kan være kritiske for den langsiktige bruken av skoene.

Kan vi sende arbeid til dere?

Postordre-skomaker/skredder:

1. Ta kontakt for å avtale sending og eventuelt send bilder for forhåndsvurdering (post@stegetvidere.no, facebook messenger til Steget Videre Skomakeri, sms/mms 92058334).

2. Rengjør artiklene og pakk dem i egnet emballasje. Legg ved lapp/brev med kontaktinformasjon (navn, adresse, mobil, e-post), eventuelt kopi av korrespondanse, samt hva som ønskes gjort.

3. Send pakken til oss, og si fra at pakken er på tur, samt oppgi sporingsnummer om det finnes.

4. Pakken fraktes frem til oss.

5. Vi henter pakken, åpner og gjør vår vurdering etter noe tid (opp til noen dager).

6. Vi tar kontakt og avtaler alle detaljene rundt utførelsen (pris, tid, betaling, tilbakesending, osv.)

7a. Arbeidet utføres og ferdigstilles. Vi tar kontakt igjen (med dokumentasjon på utførelsen om ønskelig), og følger opp
betaling.

7b. Om De ønsker kan også handel i vår nettbutikk stegetshop.no legges ved sendingen, velg da "hentes i vår butikk i Tromsø" og legg ved kommentar om samsending.

8. Vi pakker tilbake i samme emballasje (om mulig) og sender tilbake, samt oppgir sporingsnummer.

9. Pakken sendes tilbake til deg.

10. Du henter pakken, åpner og ser over arbeidet vårt.

Husk å alltid sende begge skoene!

Adressen vår og kontaktinformasjon er nevnt her: ÅPNINGSTIDER OG ADRESSE

Fikser eller bytter dere glidelås?

Ja, vi har mange teknikker for å reparere og bytte glidelåser. Oftest kan vi også tilby glidelås som passer til reparasjonen, da vi har et solid utvalg glidelås fra YKK. Noen ganger må kunden anskaffe eget lås hvis vi ikke fører typen/størrelsen/fargen. Bare ta med tingen til oss slik at vi kan gjøre en håndfast vurdering.

Hva er åpningstidene deres og hvor holder dere til?

Følg lenken her: ÅPNINGSTIDER OG ADRESSE

Hvor mye koster en reparasjon?

Følg lenken for å se våre vanligste tjenester: PRISLISTE

Prisen på våre tjenester vurderes individuelt for hvert arbeid vi tar inn. Vi må se og kjenne på hva vi skal arbeide med for å gjøre en nøyaktig vurdering, samt se etter om det er andre mangler som behøver utbedring samtidig. Vennligst besøk vårt verksted og ta med tingen du lurer på om kan repareres.

Hvilken betalingsmåter støtter dere?

Vår foretrukne betalingsmåte er kortbetaling med BankAxept, og har støtte for kontaktløs betaling.

I tillegg kan kunder betale lokalt med Norske Kroner i kontanter, eller med Sentrumsgavekort, og kort/kredittkort fra Visa, MasterCard, Maestro, Diner's, American Express og noen flere kortutstedere. Kunder på lengre avstand kan betale med Vipps (#131161), PayPal (post@stegetvidere.no) eller faktura, etter avtale.

Vi tilbyr faktura/bankoverføring til bedriftskunder, med forfall etter avtale.

Vi ønsker forhåndsbetaling eller depositum på våre tjenester, og forhåndsbetalte arbeid blir prioritert.

Gjør dere blokking eller utlestning av sko?

Ja, vi har apparater for å blokke både bredde/lengde i foten, samt skaftblokker for vidden på skaftet. Generelt sett gir sko i skinn best resultat. Mere detaljert informasjon er eget punkt i vår prisliste her: PRISLISTE

Bytter dere glidelås i dunplagg?

Ja det gjør vi. Ofte kan dunjakker være vanskelige å reparere slik som originalt på grunn av sammenføyningsmetodene fra fabrikk, og man må bruke alternative metoder. Dette vurderes individuelt for hvert plagg, og vi kan gi mere informasjon når vi har plagget i vårt verksted.

Lager eller selger dere nye sko eller plagg?

Nei, vi er en reparasjonsbedrift og tilbyr ikke noe utsalg av sko eller plagg. Vi vurderer å føre og selge noen bedre og kjente skomodeller etterhvert, men vil da gi ut god informasjon i forkant av dette. Vi har ingen planer om å lage sko eller plagg "in house" til utsalg.

Reparerer dere pels?

Vanligvis nei, dette er arbeid som bør utføres av en profesjonell buntmaker. Vår spesialitet er sko, vesker og vanlige klær.

Reparerer eller lager dere telt, kalesjer eller trekker om møbler og saler?

Vanligvis nei, dette er arbeid som bør utføres av profesjonelle kalesjemakere, salmakere og møbeltapetserere. Vår spesialitet er sko, vesker og vanlige klær. Vi har begrenset med plass i vårt verksted og har ikke muligheten å ta inn mange store kolli.